Organizacja imprezy biegowej – marketing

Cienie biegaczy na tle zachodu słońca

Organizacja zawodów biegowych to złożone zagadnienie, stawiające przed organizatorami szereg wyzwań. Oprócz spraw związanych z logistyką, zabezpieczeniem trasy, nagrodami na zawody czy uzyskaniem niezbędnych pozwoleń należy zadbać także o odpowiednie nagłośnienie imprezy. O czym zatem należy pamiętać, planując marketing imprezy biegowej?

Zawody biegowe – social media

Obecnie jedną z najpopularniejszych i najbardziej skutecznych metod promocji zawodów biegowych są social media. Dzięki nim (w dużej mierze bezpłatnie) możemy wypromować dane wydarzenie czy stronę. Aby zwiększyć zasięg dotarcia, można przeprowadzić kampanie sponsorowane. Ich dużą zaletą jest możliwość precyzyjnego określenia grupy docelowej (np. pod względem położenia geograficznego, wieku czy zainteresowań). Pozwala to na bardziej efektywne wykorzystanie budżetu marketingowego, a co za tym idzie, optymalizację kosztów organizacji imprezy biegowej.

Jak nagłośnić imprezę biegową

Przeczytaj o MEDALACH NA ZAWODY BIEGOWE https://planujbieg.pl/medale-na-impreze-biegowa-poradnik-organizatora/

Plakaty ciągle żywe

W dobie wszechobecnego internetu coraz częściej zapomina się o tradycyjnych, outdoorowych formach promocji. Jednak w przypadku imprez miejscowych (o określonej lokalizacji, skierowanej przede wszystkim do lokalnej społeczności) niezwykle skuteczne pozostają plakaty, billboardy i reklama w mediach regionalnych. Co więcej, dzięki temu zwiększamy szansę na zainteresowanie imprezą biegową osób, które nie są aktywnymi użytkownikami portali social media.

Promocja zawodów biegowych – influencerzy

W dobie social media coraz chętniej wykorzystywaną metodą marketingową jest wykorzystanie wizerunku influencerów i celebrytów. Zaproszenie do udziału w zawodach biegowych znanych twarzy to sprawdzony sposób na przyciągnięcie uczestników i publiczności, która być może nie będzie do końca zainteresowana samym wydarzeniem, a jedynie możliwością zobaczenia czy porozmawiania z idolami. W przypadku marketingu imprez biegowych warto zaangażować przede wszystkim sportowców i osoby ze sportem silnie związane. Dzięki temu wpisujemy się w charakter wydarzenia, jednocześnie przyczyniając się do popularyzacji samego sportu wśród laików i osób, które do tej pory nie rozważały podjęcia tego typu aktywności.

Reklama i marketing imprezy biegowej

Zobacz KIEDY BIEG JEST IMPREZĄ MASOWĄ https://planujbieg.pl/kiedy-bieg-jest-impreza-masowa/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *